ဗမာ
-ျမန္မာ ၏ အနက္ အဓိပ္ပါယ္ ႏွင့္ ဗမာ-ျမန္မာ တို ့ အေႀကာင္းကို အေတာ္အတန္ေရးသား ေဖာ္ျပျပီးခဲ့ပါျပီ။
ယခု
“ကုလား” ဆိုေသာ ေဝါဟာရ ၏ အနက္ ကို အနည္း ငယ္ေဆြးေႏြးလိုပါသည္။ ေအာက္တြင္ေဖာ္ျပသည့္
ဖြင့္ဆိုခ်က္မွာ တုိ. ဗမာအစည္းအရုံး
ဝက္ဆိုက္မွျဖစ္ပါသည္။ ဖတ္ရႈႀကပါ ခင္ဗ်ား။
“ကုလားဟူသည့္
အေခၚအေ၀ၚႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အေထာက္အထားမရွိသည့္ အယူအဆတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ကုလားဟူေသာစကားသည္
ကုလဟူေသာ ပါဠိစကားမွ ဆင္းသက္လာေၾကာင္း သိရျပီး ျမင့္ျမတ္ေသာ အမ်ိဳးအႏြယ္ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။
(ကုလပုတၱ-ျမင့္ျမတ္ေသာအမ်ိဳးအႏြယ္မွ ဆင္းသက္လာေသာ သား) အဆိုပါအေခၚအေ၀ၚအား ျမန္မာႏိုင္ငံမွ
ေရွးဦး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မြန္၊ဗမာ၊ရခိုင္၊ရွမ္း၊ကရင္ စသည့္ မ်ိဳးႏြယ္ စုမ်ားမွ အိႏိၵယတိုက္ငယ္မွ
မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားအား ေခၚေ၀ၚၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ တိုင္ အိႏိၵယတိုင္းသားတစ္ဦးျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ျဖစ္သည္။”
အျပည့္အစံုကို ဒီမွာ ႏွိပ္ျပီးဖတ္ပါ။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း တေထာင္ခန္ ့က “ဗမာ-ျမန္မာ သမိုင္း” ကို အက်ဥ္းမွ် တင္ျပပါမည္။
{“မိဘုရား ရဲ့နာမည္မွန္က “အဘိယ ရတၱနာ=
အဘိယရတ္ထနာ” ျဖစ္ပါတယ္။က်န္စစ္သားမင္းႀကီးနဲ့မိဘုရား “အဘိယ
ရတၱနာ= အဘိယရတ္ထနာ” တုိ့ရဲ့ တဦးတည္းေသာသမီး
“ေရြွအိမ္သည္” ကုိ ေစာလူးမင္းရဲ့သား ေစာယြန္းနဲ့ က်န္စစ္သားမင္းက
ထိမ္းျမား ေပးခဲ့တယ္။ သူတုိ့ကေမြးဖြားတဲ့သားက အေလာင္းစည္သူျဖစ္ပါတယ္။
သူရဲ့ဘဲြ ့ က ေဇယ်သူရ -၁ (Alaung-sithu
(Jayasura I)
ျဖစ္ပါတယ္။ တဖန္ အေနာ္ရထာမင္းကလဲ ကုလားႀကီး။ ဒီေတာ့ အေလာင္းစည္သူကလည္း ကုလားနဲ့ ဘန္ဂါလီေသြး၊ တနည္းကုလားႀကီး ပဲျဖစ္ပါတယ္။
က်န္စစ္သားမင္းရဲ့မယ္ေတာ္မွာလဲ အိႏၵိယား (သုိ့) ရခုိင္ မင္းသမီး လုိ့ဆုိပါတယ္။ က်န္စစ္သားမင္းကလည္း
ကုလားႀကီး ပါ။{စာညွြန္း - G. Coedes (1968) “The Indianized
State of Southeast Asia”}
က်န္စစ္သားမင္းႀကီးရဲ့ ေနာက္မိဘုရား တပါးျဖစ္တဲ့ သမ္ဘူူလ (Sambhula) က ေတာေက်ာင္းရေသ့ “မထီး” (Mahti) ရဲ့တူမ ျဖစ္ ပါ တယ္။
ေဒါက္တာ သန္းထြန္း (Dr.
Than Tun) ေရးသလုိ
ေျပာသလုိ သုံးလူလွ မဟုတ္ပါ။“မထီး” (Mahti) ဆုိတာ ကုလားႀကီး ပါ။ Sambhula was a niece of Indian hermit
Mahti. “မထီး” (Mahti) နာမည္ ရိွတဲ့
ကုလားေတြ စင္ကာပူမွာေရာ အိႏၵိယမွာေရာ အျမားအျပား ရိွပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ သမ္ဘူူလ (Sambhula)
က
လည္း ကုလားမႀကီး ျဖစ္ခဲ့ပါ၏။ There are
many Indians by the name of “Mahti” in Singapore and India. We do not understand why Dr Than Tun has mentioned like this tell Burmrese Students, and the people of whole Burma?
“အမရာ ကိန္နရီ မဒီ သမ္ဘူလ ေတာ္ေလးဝ “
ဆုိတဲ့ ေရွး စကား ကုိ ေဒါက္တာသန္းထြန္း မပယ္တန္ေကာင္းဟု ေမွ်ာ္လင့္မိ၏။
DVARAVATI
AND OLD BURMA
ကေန.ဗမာေတြ အျမတ္တနိဳး ထားႀကတဲ့ ဗမာေစာင္းေကာက္ကုိ ဗမာတုိ.ရဲ့
ဘုိးေဘး ဘန္ဂါလီတုိ. ယူလာခဲ့တာကုိ သိပါသလား။
အျပည့္အစံုကို ဒီမွာ ႏွိပ္ျပီးဖတ္ပါ။
ဘိုးေဘးေတြကို “ကုလား”၊ “ကုလား” လို
့ ေခၚ ဆဲ၊ အမနာပ ေရး ၊ေျပာ အင္တာနက္ မွာ ေခၚ ဆဲ လုပ္ေနႀက တဲ့ ဗမာ (ျမန္မာ) လူငယ္တခ်ိဳ ့
ရဲ့ လုပ္ရပ္ သည္ မွားေလစြ။ တရုတ္ ေပါက္ေဖာ္မ်ား သူတို ့ ဘိုးေဘးေတြကို၊ တနွစ္ တႀကိမ္
ကန္ေတာ့ႀက ၊ ဆုေတာင္း ေမတၱာ ပို ့ႀက ေကာင္းမႈျပဳႀက၏။
အျခားဘာသာဝင္မ်ား သည္လည္း သူတို ့ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရား အတိုင္း မိဘဘိုးေဘး
ေတြအတြက္ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈ ေတြ ႏွစ္စဥ္ အခါ အားေလ်ာ္စြာ လုပ္ႀကပါသည္။ ဒီေတာ့ကာ ထိုကဲ့သို ့ျပစ္မွားခဲ့ေသာ ဗမာ (ျမန္မာ)တခ်ိဳ ့ လည္း မိဘဘိုးေဘးေတြ အတြက္
ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈ ေတြ လုပ္၊ ဆုေတာင္း ေမတၱာ ပို ့သင့္ ႀကပါ၏။ မိဘဘိုးေဘးေတြ
ကို တခ်ိန္လံုး ေစာ္ကားေမာ္ကား၊ အမနာပ စကားမ်ားျဖင့္ ယိုင္းျပစြာ
ေစာ္ကားေမာ္ကားျပဳ ေနခဲ့ သည့္အတြက္ ၊ ကံႀကီးထိုက္ကာ ယခုအခ်ိန္ထိ ကပ္အမ်ိဳးမ်ိဳး
ဆိုက္ ေနခဲ့တာ ႀကာခဲ့ပါျပီ။ အခုလို ႏွစ္ဦး အခါသမယ မွာ မိဘဘိုးေဘး တို ့အတြက္ ကုသိုလ္
ေကာင္းမႈမ်ား လုပ္ရန္ ေကာင္းမြန္သင့္ျမတ္ လွပါသည္။
ေနာက္တခုမွာ ကိုယ္မယံုႀကည္
မကိုးကြယ္ေသာ္လည္း၊ သူတပါး ကိုးကြယ္သည့္
ဘာသာ သာသနာ။ က်မ္းစာမ်ား၊ ဘုရားဝတ္ျပဳရာ ေက်ာင္းေတာ္မ်ား ကို ဖ်က္ဆီးျခင္း၊
မီးရိႈ ့ျခင္း၊ သက္ႀကီး ရြယ္အို ႏွင့္ ကေလး ငယ္မ်ားပါ မခ်န္ ရိုက္ႏွက္ သတ္ျဖတ္ျခင္း၊
အရွင္လတ္လတ္မီးရိႈ ့ျခင္း၊ သူတပါး သမီး၊ အစ္မ ညီမမ်ား ကို ေစာ္ကား ျခင္း၊
လိင္ကၽႊန္ကဲ့သို ့ ေလွာင္ကာထားျပီး မတရားမႈ၊ အဓမၼမႈမ်ား
ကိုဆက္လက္ က်ဴးလြန္ေနျခင္း၊ ထိုသို ့က်ဴးလြန္ႀကရန္ ေဟာေျပာျခင္း၊ လႈံ ့ေဆာ္ျခင္း၊
ေနာက္ကြယ္မွ အားေပး အားေျမာက္ျပဳျခင္း၊ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္မႈမ်ား နွင့္ က်ဳးလြန္မႈမ်ားတြင္
ပါဝင္ပတ္သက္သူ မ်ားကို သိပါလွ်က္ မသိကၽႊိဳးကၽႊန္ျပဳ ၍ ေနျခင္းမ်ား
လည္းရွိသည္ဟု သတင္းမ်ားကိုေတြ ့ရ ဖတ္ႀကရပါ၏။ ဗုဒၶဘာသာ တို ့ယံုႀကည္ႀကသည့္
တရား ဓမၼ အဆံုးအမ အတိုင္း ဆိုပါလွ်င္၊ “ျပဳသူအသစ္
ျဖစ္သူအေဟာင္း” ဟုဆိုႀကရပါမည္။
ယခု
က်ဴး လြန္ေနသူ “ျပဳသူအသစ္” မ်ားကား သူတို ့၏ အလွည့္ ကို ေစာင့္ေန ႀကျခင္း ျဖစ္ေပ လိမ့္မည္။
ျမန္မာ ဆိုရိုးစကား တခု ရိွပါ၏။
“ေရွးကဝိပက္ ၇ ရက္၊ ကာလဝိပက္ ေနာက္ပိုးတက္” ဟု
ျဖစ္ပါသည္။
“သေဗၺ သတၱာ ေဝေနယ်ာ ခ်မ္းသာ ကိုယ္စိတ္ ျမဲႀကပါေစ။”
No comments:
Post a Comment