ျမန္မာ့ ေဝဟင္ကို ကာကြယ္ေနသည့္ တပ္မေတာ္(ေလ) အပိုင္း(၁)
ျမန္မာ့ ေဝဟင္ကို ကာကြယ္ေနသည့္ တပ္မေတာ္(ေလ) အပိုင္း(၂)
The following is notes from above article to highlight.
ဘုရင့္ေနာင္ စစ္ဆင္ေရး အၿပီး တစ္ႏွစ္အၾကာ
၁၉၅၅ ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ တပ္မေတာ္သည္ ရန္ႀကီးေအာင္ စစ္ဆင္ေရးကို ဆင္ႏႊဲ
ရျပန္သည္။ ထိုစစ္ဆင္ေရး ႀကီးတြင္ တရုတ္ျဖဴ အင္အား ၆၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနေသာ
စခန္း ေလးခုကို တိုက္ခိုက္ ခဲ့ၾကသည္။ ဘုရင့္ေနာင္ စစ္ဆင္ေရးေၾကာင့္
ကစဥ့္ကလ်ား ဆုတ္ခြာ ထြက္ေျပး သြားၾကေသာ တရုတ္ျဖဴ တပ္မ်ားသည္ ျမန္မာျပည္
ေျမာက္ပိုင္းတြင္ အင္အား ျပန္လည္ စုဖြဲ႕ ေနၾကသည္။ ဗမာ့ တပ္မေတာ္သည္ ၁၉၅၄
ခုႏွစ္အတြင္း ျပည္ပရန္ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ ျပည္တြင္း ေသာင္းက်န္းမႈ
ႏွိမ္နင္းေရး အတြက္ စပစ္ဖိုင္းယား တိုက္ေလယာဥ္ ၃၁ စင္းကို အစၥေရး ႏိုင္ငံမွ
၀ယ္ယူ၍ အင္အား ျဖည့္တင္း ထားခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမွတ္(၁) အုပ္မွ ေလသူရဲ
မ်ားသည္ စပစ္ဖိုင္းယား တိုက္ေလယာဥ္ မ်ားကို ဆီးဖိုင္းယား တိုက္ေလယာဥ္
မ်ားႏွင့္ တြဲဖက္၍ တရုတ္ျဖဴ စခန္းမ်ားကို ေလေၾကာင္းမွ ျပင္းထန္စြာ
တိုက္ခိုက္ ခဲ့ၾကသည္။
အမွတ္ (၂)အုပ္မွ ေလသူရဲ မ်ားကလည္း
ဒါကိ္ုတာ ေလယာဥ္ျဖင့္ ေရွ႕တန္း စစ္မ်က္ႏွာရွိ ေျမျပင္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားကို
ရိကၡာပစၥည္း မ်ားႏွင့္ ခဲယမ္းမီးေက်ာက္ မ်ားကို ေလေၾကာင္းမွ ခ်ေပးခဲ့သည္။
ရန္သူမ်ားသည္ ေလေၾကာင္း ရိကၡာႏွင့္ ခဲယမ္း မီးေက်ာက္မ်ား ခ်ေပးသည့္
ဒါကိုတာ ေလယာဥ္မ်ားကို ေျမျပင္မွ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ဆီးႀကိဳ ပစ္ခတ္ၾကသည္။
ဤသို႔ ပစ္ခတ္သည့္ ၾကားမွ ေလသူရဲ မ်ားကလည္း ရဲဝံ႔ စြန္႔စားစြာ ဝင္ေရာက္
ခ်ေပးခဲ့သည္။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၃ ရက္တြင္ ေလသူရဲ ဗိုလ္ထြန္းျမင့္
ေမာင္းႏွင္သည့္ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ တစ္စင္းသည္ ရွမ္းျပည္နယ္ အေရွ႕ပိုင္း
ဗမာ့ၾကည္း တပ္မေတာ္၏ စခန္း တစ္ခုသို႔ ေလေၾကာင္းမွ ရိကၡာ ခ်ေပးစဥ္ ရန္သူ၏
ပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္ ေလယာဥ္ပ်က္က် ခဲ့ရသည္။ ေလသူရဲႏွင့္ ေလယာဥ္သား အားလုံး
အသက္ဆုံး႐ႈံး ခဲ့ရသည္။ ဤဆုံး႐ႈံးမႈသည္ တ႐ုတ္ျဖဴ စစ္ဆင္ေရးတြင္ ဗမာ့
တပ္မေတာ္၏ ဒုတိယ အႀကိမ္ ဆုံး႐ႈံးမႈ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့ ေဝဟင္ကို ကာကြယ္ေနသည့္ တပ္မေတာ္(ေလ) အပိုင္း(၃)
Please take note ဒုဗုိလ္ပီတာ (2nd Lt Peter ) was a Karen.
မန္မာ့ ေဝဟင္ကို ကာကြယ္ေနသည့္ တပ္မေတာ္(ေလ) အပိုင္း(၃)
အမ်ိဳးအမည္ မသိ ေလယာဥ္ တစ္စင္းသည္
တာခ်ီလိတ္ၿမိဳ႕ အေနာက္ဘက္ရွိ တ႐ုတ္ျဖဴ စခန္းမ်ားသို႔ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚဝါရီ
၁၃ ရက္တြင္ ရိကၡာမ်ား ခ်ေပးခဲ့ေၾကာင္း သတင္း ရရွိ၍ ေဖေဖၚဝါရီ ၁၅ ရက္တြင္
တပ္မေတာ္ (ေလ) ကင္းေထာက္ ေလယာဥ္ စက္စနာျဖင့္ ေဝဟင္မွ ကင္းေထာက္ခဲ့ရာ
ရန္သူ႔ စခန္းမ်ားက ၎တို႔ ေလယာဥ္ဟု
ထင္မွတ္ကာ အမွတ္မသား ခင္က်င္းျခင္း၊ မီးဖိုျခင္းမ်ား ျပဳလုုပ္သည္ကို
ေတြ႔ရွိ ရသျဖင့္ ၎တို႔ အခ်ိန္းအခ်က္ လုပ္ထားခ်ိန္ႏွင့္ နီးကပ္ေနၿပီ
ျဖစ္ေၾကာင္း သုံးသပ္ ရရွိသည့္ အတြက္ တပ္မေတာ္ (ေလ)မွ ဆီးျဖဴရီ ေလယာဥ္
သုံးစင္းျဖင့္ ေစာင့္ၾကပ္ ေနစဥ္မွာပင္ အမွတ္အသား မပါေသာ စက္ေလးလုံးတပ္
ေလယာဥ္ႀကီး တစ္စင္း ျမန္မာ့ ေဝဟင္ ပုိင္နက္သို႔ ဝင္ေရာက္ လာသျဖင့္ အသင့္
ေစာင့္ၾကပ္ေနေသာ ဆီးျဖဴရီ တိုက္ေလယာဥ္ သုံးစင္းႏွင့္ ေဝဟင္တြင္
ေထြးလုံးရစ္ပတ္ တိုက္ခုိက္ ခဲ့ၾကသည္။ ထိုတုိက္ပဲြတြင္ ေလသူရဲ
ဗိုလ္ေမာင္သိန္း၊ ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ႏွင့္ ဒုတိယဗိုလ္ ပီတာတို႔သည္ စက္အေျမာက္
၁၂ လက္ တပ္ဆင္ ထားေသာ ေလယာဥ္ႀကီးကို အျပင္းအထန္ တိုက္ခိုက္ၿပီး ပစ္ခ်
ႏိုင္ခဲ့သည္။ ရန္သူ႔ စက္ေလးလုံးတပ္ ေလယာဥ္လည္း မီးေလာင္ ပ်က္က်သကဲ့သို႔
ဒုတိယဗိုလ္ ပီတာ ေမာင္းႏွင္သည့္ ဆီးဖုိင္းယား ေလယာဥ္ တစ္စင္းလည္း ပ်က္က်ကာ
ဗိုလ္ပီတာ က်ဆုံး ခဲ့ေလသည္။ ပ်က္က်သြားေသာ ရန္သူ႔ ေလယာဥ္ႀကီးမွာ B-24
စက္ေလးလုံးတပ္ ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစား ဒႆမ ၅ စက္ေသနတ္ ၁၀ လက္ တပ္ဆင္ထားသည့္
ပစ္အားေကာင္းေသာ PB4Y-2 Privateer ေလယာဥ္ႀကီး ျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္က
သတင္းမ်ားတြင္ တပ္မေတာ္ (ေလ)မွ ဆီးျဖဴရီ ေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ ရန္သူ႔ ေလယာဥ္ႀကီး
တို႔၏ ေလေၾကာင္းတိုက္ပြဲ သတင္း၊ ဒုတိယဗိုလ္ ပီတာ က်ဆုံးျခင္းႏွင့္ စ်ာပန
အခမ္းအနား မ်ားကို တခမ္းတနား ေဖာ္ျပဂုဏ္ျပဳ ခဲ့ၾကသည္။ ယင္းေလၾကာင္း
တိုက္ပြဲ ေအာင္ျမင္မႈေၾကာင့္ ကူမင္တန္ တပ္မ်ား၏ က်ဴးေက်ာ္မႈသည္ ကမၻာ႔
အလယ္တြင္ အတိအလင္း ေပၚထြက္ခဲ့ၿပီး မဲခေခါင္ စစ္ဆင္ေရး အၿပီးတြင္ ကူမင္တန္
တပ္မ်ား ျမန္မာ့ ေျမျပင္ေပၚမွ ဆုတ္ခြာသြား ခဲ့ၾကသည္။ ထိုေလေၾကာင္း
တိုက္ပြဲမွာ တပ္မေတာ္(ေလ) သမုိင္းတြင္ ပထမဆုံး ေလေၾကာင္းတုိက္ပြဲ
ျဖစ္ခဲ့သလို ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ေနာက္ပိုင္း အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ေဒသတြင္ ပထမဆုံး
ျဖစ္ပြားသည့္ ေလေၾကာင္းတိုက္ပြဲ အျဖစ္လည္း သမိုင္း ဝင္ခဲ့သည္။
ထိုသမုိင္းဝင္ ေလေၾကာင္း တိုက္ပြဲတြင္ တပ္မေတာ္ (ေလ)မွ ေလသူရဲ ဗိုလ္ပီတာသည္
အမိေျမ အတြက္ အသက္စြန္႔ တိုက္ပြဲဝင္ သြားခဲ့သည္။
တပ္မေတာ္ (ေလ)သည္ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္မွ ၁၉၉၂
ခုႏွစ္ ကာလမ်ား အတြင္း ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီ၏ သံလြင္ အေရွ႕ျခမ္း
စိုးမိုးေရး ဟူသည့္ ႏိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရး ဗ်ဴဟာကို ေခ်မႈန္း ႏိုင္ခဲ့သည့္
၁၉၆၉ ခုႏွစ္ ကုန္ၾကမ္းတိုက္ပြဲ၊ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ကြမ္လုံ ရက္ ၄၀ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၇၂
ခုႏွစ္ ေထာ္ပိုင္ စစ္ဆင္ေရး၊ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္ တိုင္းလုံးေအာင္ စစ္ဆင္ေရး၊ ၁၉၇၃
ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လတြင္ ေအာင္သံလြင္ စစ္ဆင္ေရး၊ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ လတြင္
(ပဲခူး႐ိုးမ) ေအာင္စိုးမိုး စစ္ဆင္ေရး၊ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ျမဝတီ သကၤန္း ညီေနာင္
ေဒသ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ ရဲႏုိင္ေအာင္ စစ္ဆင္ေရး၊ ၁၉၇၇
ခုႏွစ္တြင္ မိုးမိတ္ၿမိဳ႕ တိုက္ပြဲ၊ ျခဴးေရႊ-ပန္ေကာက္ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၇၈
ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ ပိြဳင့္ ၆၀၄၁ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၇၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚဝါရီလတြင္
ဝမ္ေနာင္ေလး၊ လြယ္ယုတ္တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၇၉/ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇူလိုင္လတြင္
မိုင္းေယာင္းၿမိဳ႕ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ မုန္စီး၊
နားလည္တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္ ကုန္ပိုင္းတြင္ စီစီဝမ္ တာပန္ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၈၈
ခုႏွစ္ မိုင္းယမ္း၊ မဲသေဝါတိုက္ပြဲ၊ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ပိြဳင့္ ၄၀၄၄
ေခြးအိပ္ေတာင္ တိုက္ပြဲတို႔တြင္ ေလေၾကာင္းမွ ပါဝင္ တိုက္ခိုက္ခဲ့သည္။
ထိုတိုက္ပြဲမ်ား တစ္ေလွ်ာက္ တပ္မေတာ္
(ေလ)၏ စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္မႈမ်ားေၾကာင့္ သီဟ သူရဘြဲ႔ တစ္ဦး၊ သူရဘြဲ႔ ၂၂ ဦး၊
သီဟဗလဘြဲ႔ တစ္ဦး၊ သူရဲေကာင္း မွတ္တမ္းဝင္ ၉၆ ဦးႏွင့္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး
ဦးစီးခ်ဳပ္၏ သူရဲေကာင္း လက္မွတ္ရရွိသူ ၇၇ ဦးတို႔ စြမ္းရည္ ဘြဲ႔မ်ား
ရရွိခဲ့သည္။
တပ္မေတာ္ (ေလ)သည္ မူးယစ္ေဆးဝါး တားဆီး
ႏွိမ္ႏွင္းေရး စစ္ဆင္ေရးတြင္လည္း ပါဝင္ ဆင္ႏႊဲခဲ့သည္။ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ပန္ပိ
စစ္ဆင္ေရးတြင္ ကူမင္တန္ တပ္မ်ား၏ ဘိန္းခ်က္ စခန္းမ်ားကို တပ္မေတာ္
(ၾကည္း)ႏွင့္ အတူ ေခ်မႈန္းခဲ့သည္။ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္မွ စတင္ခဲ့ေသာ မိုးဟိန္း
စစ္ဆင္ေရးမ်ားတြင္ အဆင့္(၁)မွ အဆင့္(၁၂) အထိ တပ္မေတာ္ (ၾကည္း)ႏွင့္အတူ
တပ္မေတာ္ (ေလ)မွ ေလယာဥ္/ ရဟတ္ယာဥ္မ်ား ပါဝင္ ဆင္ႏႊဲၿပီး မူးယစ္ေဆးဝါး
အႏၱရာယ္ တားဆီး ကာကြယ္ေရး အစီအစဥ္ျဖင့္ ဝယ္ယူခဲ့ေသာ ေလယာဥ္/ ရဟတ္ယာဥ္မ်ား
အျပင္ အျခား တုိုက္ေလယာဥ္မ်ား၊ ဗုံးႀကဲ ေလယာဥ္ မ်ားျဖင့္လည္း အသုံးျပဳ
တိုက္ခိုက္ ခဲ့ရသည္။ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ ဇင္ႏူး စစ္ဆင္ေရးတြင္ ခ်င္ျပည္နယ္
အတြင္းရွိ ဘိန္းခင္းမ်ားကို ကင္းေထာက္ ရွာေပး ေဖြခဲ့သည္။ မိုးဟိန္း
စစ္ဆင္ေရး တြင္လည္း အဓိက အခန္း က႑မွ ပါဝင္ခဲ့သည္။ ေတာင္ရန္ရွင္း
စစ္ဆင္ေရးတြင္ ဘိန္းစိုက္ခင္း မ်ားကို ေလယာဥ္မွ ေဆးဖ်န္းေနစဥ္ ႐ုတ္တရက္
အင္ဂ်င္စက္ စြမ္းအား က်ဆင္းသျဖင့္ ေလယာဥ္ ပ်က္က်ကာ ေလသူရဲ ဗိုလ္မွဴး စံထြား
က်ဆုံး ခဲ့ရသည္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ လြယ္ေမာ္ ဘိန္းေသာင္းက်န္းသူ
အဖြဲ႔အား တပ္မေတာ္ (ၾကည္း)ႏွင့္ လက္တြဲ၍ တိုက္ခိုက္ ေခ်မႈန္းခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီ
လက္ထက္တြင္လည္း အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု မူးယစ္ေဆးဝါး ထိန္းခ်ဳပ္ေရး
ေအဂ်င္စီႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ ျမန္မာ- အေမရိကန္ ဘိန္းအထြက္ႏႈန္း တိုင္းတာေရး
(Opium Yield Survey) လုပ္ငန္း မ်ားတြင္လည္း တပ္မေတာ္ (ေလ)မွ သယ္ယူ
ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ႏွင့္ ရဟတ္ယာဥ္မ်ား ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
ထို႔အျပင္ တပ္မေတာ္ (ေလ)သည္ စစ္ဆင္ေရး
တာဝန္မ်ား သာမက ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းမ်ား၊ လူသားခ်င္း ေစတနာ
ေထာက္ထားမႈ၊ အကူအညီ ေပးေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ ရွာေဖြ ကယ္ဆယ္ေရး စသည့္
လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ စိတ္ေစတနာ အျပည့္ အဝျဖင့္ ထိေရာက္စြာ ကူညီေဆာင္ရြက္
ေပးခဲ့သည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမအတြင္းက ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ အင္အား ျပင္းထန္ေသာ
နာဂစ္ ဆိုင္ကလုန္း မုန္တိုင္း၊ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ အတြင္းက
ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြင္းရွိ ဂီရိမုန္တိုင္း၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္
ေအာက္တိုဘာလ အတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ပခုကၠဴ ခ႐ိုင္ အတြင္းရွိ ေရေဘးသင့္
ေဒသမ်ား၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာလ အတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ မႏၱေလးတိုင္း
ေဒသႀကီးႏွင့္ စစ္ကိုင္းတုိင္း ေဒသႀကီး အတြင္းရွိ အင္အားျပင္း ငလ်င္ဒဏ္
ခံရသည့္ ေဒသမ်ားကို ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို
တပ္မေတာ္ (ေလ)မွ ေလယာဥ္/ ရဟတ္ယာဥ္ မ်ားျဖင့္ ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၅ ရက္တြင္
(၆၅)ႏွစ္ေျမာက္ ႏွစ္ပတ္လည္ ေန႔သို႔ပင္ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီ ျဖစ္ရာ (၆၅)
ႏွစ္ေျမာက္ တပ္မေတာ္(ေလ) ႏွစ္ပတ္လည္ အခမ္းအနားသုိ႔ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး
ဥၤီးစီးခ်ဳပ္ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လႈိင္ ကိုယ္တုိင္ တက္ေရာက္
ဂုဏ္ျပဳ ခ်ီးျမွင့္ ခဲ့ပါသည္။
အဆိုပါ အခမ္းအနားတြင္ ပထမ ဦးစြာ
တိုက္ခိုက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ တစ္စင္းက ႏိုင္ငံေတာ္ အလံကို ခ်ိတ္ဆြဲ ပ်ံသန္းၿပီး
တိုက္ခိုက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ ႏွစ္စင္းက ၿခံရံ ပ်ံသန္း၍ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး
ဦးစီခ်ဳပ္အား အေလးျပဳ ပ်ံသန္း ခဲ့ၾကသည္။
ယင္းေနာက္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ရဟတ္ယာဥ္
သုံးစင္းက တပ္မေတာ္ (ၾကည္း၊ေရ၊ေလ) အလံမ်ားကို အသီးသီး ခ်ိတ္ဆြဲၿပီး
အုပ္စုဖြဲ႕ ပ်ံသန္းျခင္း၊ တိုက္ခိုက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ တစ္စင္းကို သယ္သူ
ပို႔ေဆာင္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ႏွင့္ တိုက္ခိုက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ တစ္စင္းတို႔က လိုက္ပါ
ပ်ံသန္းသည့္ Composite Formation ေခၚ အမ်ိဳးအစား မတူညီသည့္ ရဟတ္ယာဥ္ ၆
စင္းက Double Arrow ေခၚ ျမားေခါင္း ႏွစ္ထပ္ပုံစံ ပ်ံသန္းျခင္း၊ သယ္ယူ
ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ တစ္စင္းကို ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္ ႏွစ္စင္းက ၿခံရံလိုက္ပါ
ပ်ံသန္းျခင္း၊ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ႀကီး တစ္စင္းကို ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္
ႏွစ္စင္းက ၿခံရံ လိုက္ပါ ပ်ံသန္းျခင္း၊ ေလယာဥ္တစ္စင္း၊ ၾကားျဖတ္တိုက္
ေလယာဥ္ ႏွစ္စင္းႏွင့္ ဘက္စုံသုံး ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္ ႏွစ္စင္းတို႔က Composite
Formation ေခၚ အမ်ိဳးအစား မတူညီေသာ ေလယာဥ္မ်ား အုပ္စုဖြဲ႔ ပ်ံသန္းျခင္း၊
ဘက္စုံသုံး ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္ ေျခာက္စင္းက Shock Wave ေခၚ ႀတိဂံပုံစံ
အုပ္စုဖြဲ႔ ပ်ံသန္းျခင္း၊ Fan Break ယပ္ေတာင္ပုံစံ ပ်ံသန္းျခင္း မ်ားျဖင့္
ပ်ံသန္း သ႐ုပ္ျပ ခဲ့သည္။
ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ ေလတပ္သည္ Burma Air
Force အျဖစ္ စတင္ ဖြဲ႕စည္းစ အခ်ိန္က Tiger Month ေလယာဥ္ႏွင့္ ေအာစကာ
ေလယာဥ္မ်ားသာ ရွိခဲ့ရာမွ ယခု (၆၅)ႀကိမ္ေျမာက္ အခါသမယတြင္ အသံထက္ ျမန္သည့္
စတုတၳ မ်ိဳးဆက္ ဂ်က္တိုက္ ေလယာဥ္မ်ား၊ အလတ္စား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး
ေလယာဥ္မ်ား၊ ေခတ္မီ တိုက္ေလယာဥ္ မ်ားႏွင့္ အေထြေထြသုံး ရဟတ္ယာဥ္မ်ား
ပိုင္ဆုိင္ အသုံးျပဳၿပီး ျမန္မာ့ ေဝဟင္ ပိုင္နက္ အတြင္းမွ ေလေၾကာင္းရန္
ကာကြယ္ေရး၊ ေလေၾကာင္း ေရႊ႕ေျပာင္းေရး၊ တိုင္းက်ဳိးျပည္ျပဳ၊ ျပည္သူ႔
အက်ဳိးျပဳ လုပ္ငန္းမ်ားကို ႀကိဳးပမ္းပါဝင္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိကာ ေတာင္ပံ
အဟုန္ျဖင့္ ဦးတည္ ခ်ီတက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း ေရးသား တင္ျပ လိုက္ရပါသည္။
No comments:
Post a Comment