Thursday, March 27, 2014

ျမန္မာ့စြမ္းအင္ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ PTTEP က သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ၂ ဆ တုိး ျဖန္႔မည္

အျပည့္အစံုကို ဒီမွာ ႏွိပ္ျပီးဖတ္ပါ။

ျမန္မာ့စြမ္းအင္ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ PTTEP က သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ၂ ဆ တုိး ျဖန္႔မည္

{source: DVB }

 ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္အခ်ိဳ့ကို ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပပါသည္။

ေဇာတိက စီမံကိန္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ေတာင္ဘက္ ခန္႔မွန္းေျခ ကီလိုမီတာ ၃၀၀ အကြာ မုတၱမကမ္းလြန္ပင္လယ္မွာ တည္ရိွပါတယ္။ ဒီစီမံကိန္းကို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ M11 လုပ္ကြက္နဲ႔ M9 လုပ္ကြက္တို႔ကေန သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ေတြ မ်ားစြာေတြ႔ရိွခဲ့ၿပီးေတာ့ ေဇာတိကစီမံကိန္းဆိုျပီး အမည္တြင္လာတာပါ။
ေဇာတိကစီမံကိန္းမွာ ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔လုပ္ငန္းက ရွယ္ယာ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံအေျခစိုက္ PTTEP ကုမၸဏီက ရွယ္ယာ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အသီးသီးပိုင္ဆိုင္ထားပါတယ္။

လူငယ္မ်ားအတြက္ ဗဟုသုတ အလို့ငွာ ေအာက္ပါ အေႀကာင္းအရာမ်ား ကို တင္ျပေဆြးေႏြးလိုပါသည္။

ယခင္က ျမန္မာနိဳင္ငံတြင္ MOC (Myanma Oil Corporation) ဆိုတာရွိခဲ့ပါသည္။ စာေရးသူ ဘြဲ့ရကာစ ၁၉၇၇ တြင္ MOC ႏွင့္ အျခား အစိုးရ ႒ာနႀကီးမ်ားမွာ က်ိဳးစား အလုပ္ရွာေဖြခဲ့ ၏။ မရသျဖင့္ ျပည္ပနိဳင္ငံမ်ားသို့ ထြက္လာခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

MOC မွေန ၍ ၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္း(အတိအက်မမွတ္မိပါ) တြင္ MOGE (Myanma Oil and Gas Enterprise) ဟုနာမည္ေျပာင္းခဲ့ပါသည္။ MOGE( ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔လုပ္ငန္း)။

  ယခုအခါ ကမ္းလြန္ေရနံႏွင့္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ့ လုပ္ငန္းမ်ားစြာ ေအာင္ျမင္ ေနရာ၊ ျမန္မာ အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ အမႈထမ္းမ်ား မည္သို့ပါဝင္ ပါသလဲ။ ျပည္ပေရာက္ေနသူမ်ားႏွင့္ ဘြဲ့ရကာစ ေက်ာင္းျပီးစ လူငယ္မ်ား အတြက္ အခြင့္အလမ္း မည္သို့ ရိွပါ သလဲ။
        စပ္မိသျဖင့္ စာေရးသူ ၏ အေတြ့အႀကံဳကို မွ်ေဝ(ရွယ္) လိုပါသည္။ ၁၉၇၉-၈၀ ခုႏွစ္ခန့္ကျဖစ္ပါသည္။ ဘြဲ့ရျပီး ျပည္ပတြင္ အလုပ္သြားေရာက္ လုပ္ရန္က်ိဳးစားေနခ်ိန္ကျဖစ္ ၏။ ေလ့လာစူးစမ္းလိုမႈ ႏွင့္ အေတြ့မႀကံဳ ရွာေနျခင္းလည္းျဖစ္ ၏။ ျမန္မာ့ေရတပ္မေတာ္ ရန္တိုင္းေအာင္ ေရယဥ္တြင္ ေန့စား ဝင္လုပ္ ၏။ စာေရးသူ ၏ တာဝန္မွာ Leading ေခၚ တပ္ႀကပ္ ဆရာျမင့္လြင္ ႏွင့္ ဝါယာရင္း (ဓါတ္အားႀကိဳးမ်ား) ကို လိုက္လံစစ္ေဆးရပါသည္။ ဆရာျမင့္လြင္ႏွင့္ စာေရးသူ ဤ ေရယဥ္တြင္ စတင္ေတြ့ရျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ဆက္ဆံေရးမွာ ညီအကို သဖြယ္ ေရာင္းရင္းမ်ားကဲ့သို့ ျဖစ္ခဲ့ပါ သည္။
တေန့သ ၌ ဆရာျမင့္လြင္ တို့ မီးစက္=လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားေပးစက္( Diesel Engine Generator) ႏႈိးသည္ကို ေလ့လာျဖစ္ ၏။ မီးစက္မွာ Cummins ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ ေရယဥ္မွာ ၁၉၄၃ က တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ အေမရိကန္ စစ္ေရယဥ္ေဟာင္းျဖစ္ ၏။ မီးစက္လည္စျပဳေသာအခါ၊ လူတေယာက္က မီးစက္ စတတ္တာ (Starter panel) အတြင္းမွ သံလိုက္ ကပ္ခြာ (Magnetic Contactor) ကို သံုးေျမွာင့္ပံု သပ္တခု လွ်ိဳသြင္း ၍ တူႏွင့္ရုိက္ ၏။ ဘာျဖစ္လို့ အဲ့ဒီလို လုပ္ရပါသလဲလို့ စပ္စုမိ ၏။ ဆရာျမင့္လြင္ က ေျပာျပသည္။ သံလိုက္ ကပ္ခြာ (Magnetic Contactor) က အလိုအေလွ်က္ျပန္ထြက္ရမွာ ျဖစ္ေပမဲ့ ပံုမွန္အလုပ္ မလုပ္ေႀကာင္း။ သို့္ျဖစ္ ၍ သတ္ႏွင့္တူသံုးကာ ရုိက္ႏွက္ခြာရ တဲ့အေႀကာင္း။
ထိုအခါစာေရးသူက စတတ္တာ (Starter panel) ကဲ့သို့ လွ်ပ္စစ္ကရိယာမ်ားမွာ နုနယ္ (fragile) ေႀကာင္းႏွင့္ ခြင့္ျပဳမယ္ဆိုရင္ ေလ့လာျပဳျပင္လိုေႀကာင္းေျပာရာ၊ သူက ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ လက္ခံခြင့္ျပဳ ၏။
စာေရးသူက “က်ေနာ္တို့က ေက်ာင္းဆင္းစ အေတြ့အႀကံဳ နည္းေသး  drawing , schematic diagram စေသာ ထုတ္လုပ္သူ ၏ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး လမ္းညွြန္စာအုပ္လိုေႀကာင္း ေျပာပါသည္။ သူက မာလိန္စင္ (Wheel House) ေခၚ ေရယဥ္ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ခန္းမွာ ရွိနိုင္သည္ဟု ဆိုကာ ႏွစ္ေယာက္သား မာလိန္စင္ သို့ တက္ခဲ့ႀကပါသည္။ ရွာေဖြရာ ေဟာင္းႏြမ္းေနျပီျဖစ္ေသာ စာရြက္ေတြထဲမွ၊ schematic diagram ကိုေတြ့ႀက ၏။ စာလံုးမ်ားမွာ ေသးငယ္လွသျဖင့္ မာလိန္စင္ တြင္ ေတြ့ေသာ မွန္ဘီလူးျဖင့္ စာေရးသူက ဖတ္၊ ဆရာျမင့္လြင္က စာရြက္လြတ္တြင္ လိုက္ေရးပါသည္။ ထိုေန့ညေနမွာ ဖတ္ျခင္းေရးျခင္း ျဖင့္ အခ်ိန္ အေတာ္ပင္ကုန္ခဲ့ ၏။ သို့ေသာ္ ေနာက္ေန့တြင္ စစ္ေဆးရမည့္ ဝါယာနံပါတ္မ်ားကို သိရျပီျဖစ္ ၍၊ စာေရးသူေပ်ာ္ရြွင္ေနခဲ့ ၏။ ေနာက္ေန့တြင္ ဆရာျမင့္လြင္ ကတျခား အလုပ္မ်ားလည္း ရွိေနေသးသျဖင့္ လုပ္ေနရသည္။ စာေရးသူက တေယာက္တည္း စတတ္တာ (Starter panel) အတြင္း အျပစ္ရွာျခင္း (trouble shooting or fault finding) ဆက္လုပ္ခဲ့ ၏။ တနာရီခန့္ ႀကာမည္ထင္ပါသည္။ ဝါယာတပင္မွာ schematic diagram အတိုင္းမဟုတ္ပဲ  မွားယြင္းစြာ ဆက္သြယ္ ထားသည္ကိုေတြ့ရွိခဲ့ ၏။ ထိုေနာက္ ဆရာျမင့္လြင္ ႏွင့္ေတြ့ကာ အေသးစိတ္ရွင္းျပျပီး ဝါယာကို schematic diagram အတိုင္း ေျပာင္းေရွြ့ ျပီး  မီးစက္ကို ႏႈိးႀကည့္လို ေႀကာင္းေျပာပါသည္။ သူကလည္း အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိ (Enginer officer=EO ႀကီး)၊ (RIT ေက်ာင္းဆင္းပင္ျဖစ္ ၏။ သို့ေသာ္သူက စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာျဖစ္ပါသည္။) ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းရဦးမည္ျဖစ္ ၏။ထိုစဥ္က ဒီဇယ္ဆီ(diesel oil)  ရွားပါသည္။ မီးစက္=လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားေပးစက္( Diesel Engine Generator) တို့မွာ ဒီဇယ္ဆီ ျဖင့္သာေမာင္းရပါသည္။ ေစ်းေပါေသာ ဆီမည္းမ်ား(Heavy Oil) ျဖင့္ေမာင္း ၍ မရပါ။
ေန့လည္တြင္ ဆရာျမင္လြင္ႏွင့္ စာေရးသူတို့ ႏွစ္ဦးသား ဝါယါရင္း ကို ျပင္ဆက္ပါသည္။ တပင္တည္း လဲျဖစ္၊ လွ်ပ္စစ္ အလုပ္မ်ားမွာ အျပစ္ရွာရာမွာ ခက္ခဲအခ်ိန္ ႀကာတတ္ေသာ္လည္း အပုိပစၥည္း ရွိက ျမန္ျမန္ လုပ္နိုင္ ေသာေႀကာင့္ မိနစ္ပိုင္း အတြင္းျပီး  ၏။ ျပီးလွ်င္ ဆရာျမင့္လြင္က အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိ EO ထံ  သတင္းပို့ျပီး EO ႀကီး ဦးစီး  မီးစက္ကို ႏႈိးႀကပါသည္။  သံလိုက္ ကပ္ခြာ (Magnetic Contactor) မွာ အလိုအေလွ်ာက္(automatic) ကြာျပီး၊ ႏႈိးေမာ္တာ (cranking motor, battery operated) မွာလည္း ဂီယာေဘာက္ (gear box) မွ အလိုအေလွ်ာက္ ထြက္ခြာ(auto disengage) ျပီး၊ မီးစက္ အင္ဂ်င္မွာ ပံုမွန္ အလုပ္လုပ္ ပါ သည္။ ဆရာျမင့္လြင္ ၏ ေပ်ာ္ရွြင္ေနေသာ မ်က္ႏွာကို စိတ္အာရံုတြင္ ယခုတိုင္ ျမင္ေနပါသည္။
ဤဝါယာရင္းမွားယြင္းမႈမွာ မေတာ္တဆ ျဖစ္နိဳင္ သလို ယခင္ကတာဝန္က်ျပီး ထြက္သြားသူတဦးက မညီညြတ္တမင္လုပ္ခ့ဲတာလည္း ျဖစ္နိဳင္ ပါ ၏။ မည္သူသိနိုင္ပါမည္နည္း။ တမင္လုပ္ျခင္းျဖစ္ပါက ဤ အျပဳအမူမွာ မေကာင္းပါ။ နိမ္က်ေသာ စိတ္ဓါတ္ ႏွင့္ အျပဳအမူ ျဖစ္သည္ဟုဆိုနိဳင္ပါသည္။ ျမန္မာမ်ား သည္ တဦးခ်င္းေတာ္ႀကပါ ၏။ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္မူ အာနည္းသည္ ဟုျမန္မာမ်ားဆိုႀကပါသည္။ နိဳင္ငံျခားသား အခ်ိဳ့က ေျပာႀကပါသည္မွာ  Burmese are very individual. တဦးခ်င္း၊တကိုယ္ေကာင္းျဖစ္ေနႀက ၏။ 
၁ x ၁ =၁ ႏွင့္ ၁+၁=၂ ကို ဥပမာ ေပးလိုပါသည္။ ျမန္မာစကားပံုတြင္လည္း၊ “တေယာက္အားနဲ့ ယူေသာ္မရ၊ တေသာင္းအားႏွင့္ ယူေသာ္ရ ၏။” ရွိပါသည္။တစ္ဦးႏွင့္တဦးေပါင္းမွသာ တဖြဲ့ ျဇစ္ပါ မည္။ ေျမွာက္ေနျခင္း၊ျပိဳင္ေနျခင္းျဖင့္ အက်ိဳး မမ်ားနိဳင္ပါ။
ထိုေနာက္ စာေရးသူ ေရေက်ာင္းအင္ဂ်င္နီယာ အျဖစ္ တာဝန္ ထမ္းစဥ္ ထိုင္ဝမ္ေခၚ ေဖာ္မိုဆာ ကၽႊန္းသို့ အႀကိမ္ အနည္းငယ္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ သူတို့ဆီမွာ စာအုပ္မ်ားေပါ၊ အဝတ္အထည္မ်ားလည္းေပါ ၏။
          စာေရးသူ အင္ဂ်င္နီယာ စာအုပ္ မ်ားဝယ္ျဖစ္ခဲ့ပါ သည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ျပည္ပတာဝန္မ်ားျပီးက ေရေႀကာင္း အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းတြင္ စာသင္ျပရန္ျဖစ္ ၏။ အခ်ိန္မွာ ၁၉၈၆-၈၇-၈၈ ကျဖစ္ပါ ၏။ သို့ေသာ္စာေရးသူ အိပ္မက္ အေကာင္အထည္ေပၚမလာ။ မိမိ အားထုတ္မႈ နည္းလို့ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ 

   စာေရးသူ ေဖာ္မိုဆာ ကိုေရာက္သည့္ အခါမ်ားက မိတ္ေဆြမ်ား ရိွခဲ့ ၏။ အင္မတန္ ခင္မင္ဘို့ေကာင္း ၍ လႈိက္လွဲျပဴငွာ ရွိႀကပါသည္။ စာေရးသူအား တရုတ္စကားေျပာ (Mandrin Speaking) လည္းသင္ေပး ၏။
စာေရးသူ ဤ အေႀကာင္းအရာမ်ားကို ေရးသားျခင္းမွာ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေနေသာ ျမန္မာျပည္ အတြက္ တတပ္တအား အုတ္သစ္တလံုး သည္ေဆာင္ေပးျခင္း ကဲ့သို့သာျဖစ္ပါသည္။ 

ဤစာမ်က္ႏွာမွတဆင့္ ျမန္မာလူငယ္ ေမာင္မယ္မ်ာကို မွာလို သည္မွာ “တကယ္ျဖစ္ခ်င္တကယ္လုပ္ အဟုတ္ျဖစ္ရမည္” ဆိုတဲ့ေဆာင္ပုဒ္ကို ကိုင္စြဲျပီး အထူးက်ိဳးစားႀကရန္ျဖစ္ပါသည္။


{ စကားခ်ပ္။ ေဆာင္းပါးမမည္ ဤစာတို တပိုင္းတစ ျဖင့္ မိဘဆရာမ်ား၊ လူႀကီးသူမမ်ား၊ ကို ကန္ေတာ့ပါသည္။ ျမန္မာနိဳင္ငံနွင့္နိဳင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ တပ္မေတာ္မ်ား၊အထူးသျဖင့္ တပ္မေတာ္ (ေရ) ႏွင့္ ရန္ကုန္ရွိ သေဘၤာက်င္းမ်ားကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါေႀကာင္း မွတ္တမ္းေရးပါသည္။ ထိုင္ဝမ္ေခၚ ေဖာ္မိုဆာမွ စာေရးသူ ၏ မိတ္ေဆြမ်ားကိုလည္း၊ စိတ္ကမရည္ရြယ္ဘဲ (unintentionally) မိမိစာမ်ားမွာ၊ အမွားမ်ားပါခဲ့လွ်င္ ခြင့္လြတ္ပါရန္၊ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ တည္းျဖတ္ျပင္ဆင္ေနပါသည္။ အထူးေက်းဇူးတင္လွ်က္ရိွပါသည္။}

No comments:

Post a Comment